1
CASTAÑA
Ana Martínez Rey

UNHA VEZ ÍAN DE CAMIÑO UNHA BRASA DE CARBÓN, UNHA PALLA E UNHA CASTAÑA. CAMIÑANDO, CAMIÑANDO, CHEGARON A UN RÍO E NON SABÍAN COMO CRUZALO. A CASTAÑA, QUE ERA MOI LISTA, PROPUSO O SEGUINTE:

_ "COMO A PALLA PODE FLOTAR NA AUGA, EU SUBIREI POR RIBA DELA E LEVARAME NADANDO CARA A OUTRA BEIRA DO RÍO, LOGO VOLVERÁ E PODERÁ LEVARTE A TI" _ DIXO DIRIXÍNDOSE Á BRASA. ÁS DÚAS PARECEULLES MOI BEN E ASÍ SE FIXO. PRIMEIRO A PALLA PASOU A CASTAÑA ...

E LOGO VOLVEU POLA BRASA DE CARBÓN. MAIS CANDO ESTABAN NA METADE DO RÍO, A PALLA SENTIU QUE SE QUEIMABA COA CALOR DA BRASA E , CASE SEN QUERER, FIXO UN MOVEMENTO BRUSCO E DUNHA SACUDIDA GUINDOUNA Á AUGA.

CANDO A CASTAÑA VIU ISTO, DEULLE UN ATAQUE DE RISA.

RÍA TANTO DE VER Á BRASA MOLLADA E CON TANTA FORZA QUE REBENTOU.

NESTAS CHEGOU A PALLA Á BEIRA DO RÍO TODA CHAMUSCADA. A BRASA CHEGOU MÁIS TARDE, APAGADA E COMPLETAMENTE ENCHOUPADA. ADEMAIS AS DÚAS ESTABAN MOI ENFADADAS COA CASTAÑA PORQUE RIU CANDO ELAS O PASABAN MAL.

PERO ... CANDO VIRON QUE CO RISO REBENTARA O SEU PELEXO, E QUE ESTABA DESFEITA COMPADECÉRONSE DELA E LEVÁRONA AO XASTRE PARA QUE LLE REMENDASE O FURADO.

O XASTRE SÓ TIÑA UN ANACO DE TEA DE COR MÁIS CLARA QUE O DA PEL DA CASTAÑA E TIVO QUE AMAÑALA POÑÉNDOLLE UN ANACO DESA COR.
POR ISO AGORA ANDAN TODAS AS CASTAÑAS CUN ANAQUIÑO DE PEL MÁIS CLARA.

E COLORÍN COLORADO
ESTE CONTO XA ESTÁ REMATADO
POR UN LADO E POLO OUTRO MAÑÁ CONTAMOS OUTRO


FIN

UNA VEZ IBAN DE CAMINO UNA BRASA DE CARBÓN, UNA PAJA Y UNA CASTAÑA . CAMINANDO, CAMINANDO, LLEGARON A UN RÍO Y NO SABÍAN CÓMO ATRAVESARLO.
LA CASTAÑA QUE ERA MUY LISTA PROPUSO LO SIGUIENTE:

-"COMO LA PAJA PUEDE FLOTAR EN EL AGUA, YO ME MONTARÉ ENCIMA DE ELLA Y ME LLEVARÁ NADANDO A LA OTRA ORILLA. LUEGO REGRESARÁ Y TE LLEVARÁ A TÍ" - DIJO DIRIGIÉNDOSE A LA BRASA. A LAS DOS LES PARECIÓ MUY BIEN Y ASÍ SE HIZO. PRIMERO LA PAJA PASÓ A LA CASTAÑA ...

Y LUEGO VOLVIÓ A POR LA BRASA DE CARBÓN. PERO CUANDO ESTABAN A MITAD DE RÍO, LA PAJA SINTIÓ QUE ESTABA QUEMANDO CON EL CALOR DE LA BRASA Y CASI SIN QUERER, HIZO UN MOVIMIENTO BRUSCO Y DE UNA SACUDIDA LA TIRÓ AL AGUA.

CUANDO LA CASTAÑA LO VIO, LE DIO UN ATAQUE DE RISA.

SE REÍA TAN A GUSTO DE VER A LA BRASA REMOJADA,SE REÍA CON TANTA FUERZA QUE REVENTÓ.


EN ESE MOMENTO LLEGÓ LA PAJA A LA ORILLA DEL RIO TODA CHAMUSCADA. LA BRASA LLEGÓ MÁS TARDE, APAGADA Y COMPLETAMENTE MOJADA. ADEMÁS LAS DOS ESTABAN MUY ENFADADAS CON LA CASTAÑA PORQUE SE HABÍA REÍDO CUANDO LO PASABAN MAL.

PERO ...CUANDO VIERON QUE CON LA RISA HABÍA REVENTADO SU PIEL Y ESTABA DESTROZADA SE COMPADECIERON DE ELLA Y LA LLEVARON AL SASTRE PARA QUE LE REMENDARA EL AGUJERO.



EL SASTRE SÓLO TENÍA UN TROZO DE TELA DE COLOR MÁS CLARO QUE EL DE LA PIEL DE LA CASTAÑA, Y TUVO QUE ARREGLARLA PONIÉNDOLE UN PEDAZO DE ESE COLOR.
POR ESO AHORA ANDAN TODAS LAS CASTAÑAS CON UN TROZO DE PIEL MÁS CLARO.

Y COLORÍN COLORADO
ESTE CUENTO YA ESTÁ ACABADO
POR UN LADO Y POR EL OTRO MAÑANA CONTAMOS OTRO


FIN

ILUSTRACIÓNS DO CONTO:
ROSANA RODILES LAMAS

VOZ:
BEATRIZ RODRÍGUEZ MARTÍNEZ

MONTAXE E ACTIVIDADES:
ANA MARTÍNEZ REY